Konsep Makanan Sebagai Perubatan

Konsep Makanan Sebagai Perubatan

Bagi kita yang mengikuti berita dari dunia penyelidikan perubatan, beberapa tahun kebelakangan ini telah dipenuhi dengan pengumuman menarik. Semua jenis kejayaan penyembuhan ubat-ubatan telah ditemui. Ramai daripada mereka tidak pil. Sebaliknya, mereka adalah oatmeal untuk penyakit jantung, salmon untuk asma, kacang tanah untuk kolesterol tinggi dan yogurt untuk ekzema.

Ini akan menjadi permulaan artikel saya menuju ke makanan yang penuaan pertempuran. Sehingga baru-baru beberapa doktor disyorkan makanan sebagai penyelesaian yang berpotensi kepada masalah kesihatan. Jadi apa yang berubah?

Baik kita telah menjadi lebih bijak tentang punca penyakit-penyakit biasa. Contoh, Arthritis bukan kes yang mudah untuk memakai dan lusuh tetapi Lelaki proses merosakkan didorong oleh molekul yang dikenali sebagai radikal bebas (semak artikel saya dipanggil Apa Adakah Antioksidan). Pengetahuan ini membuka pintu kepada penemuan yang akan datang, bahawa mendapatkan sayur-sayuran lebih hijau dan oren dan hasil kuning, kaya dengan antioksidan yang meneutralkan radikal bebas, membantu mencegah keadaan ini melumpuhkan. Kita juga tahu lebih lanjut mengenai kuasa penyembuhan makanan tertentu. Contoh: benih labu meningkatkan gejala yang sujud diperbesarkan, kerap makan yogurt menyekat bakteria yang menyebabkan kebanyakan ulser, dan kubis yang membantu lapisan perut sembuh.

Komuniti perubatan akhirnya mengambil penyelidikan untuk jantung. Doktor sebenarnya bercakap tentang pemakanan dan makanan penyelesaian kepada penyakit yang pernah hari. Bagi kami dalam bidang ini, apa berita yang luar biasa yang. Tidak akan anda lebih makan sekeping coklat gelap daripada menelan kos yang tinggi, berpotensi pil berbahaya.

Mesej saya? Makanan boleh menjadi sumber keseronokan dan penyembuhan. Lihatlah kepada makanan dan / atau makanan tambahan untuk masalah yang berkaitan dengan anda. Anda mungkin mencari jawapannya. Siapa tahu!! Sudah tentu ini tidak mencadangkan anda menghapuskan profesional kesihatan anda tetapi makanan hanya mungkin jawapan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar