Risiko Akupunktur

Risiko Akupunktur

Akupunktur adalah sebenarnya satu perubatan alternatif yang selamat dengan sekurang-kurangnya 2 beribu pengetahuan di belakangnya! Walau bagaimanapun seorang pengamal yang tidak mempunyai latihan yang betul (atau mungkin etika) pasti boleh menghidupkan amalan ini selamat, dan sering berguna kepada beberapa masalah.

Seperti mana-mana rawatan profesional, pengendalian kebersihan akhirnya penting. Terutamanya apabila objek tajam bersentuhan dengan kulit. Hepatitis, HIV, AIDS, jangkitan, antara banyak perkara jahat yang lain boleh merebak jika penjagaan yang betul tidak diambil. Apa sahaja pengamal yang anda pilih harus menggunakan steril, jarum baru bagi setiap pelanggan.

Satu lagi kebimbangan ialah bahawa mereka tahu apa dan di mana untuk melekat jarum. Tanpa pengetahuan yang betul dan pengalaman, ia adalah agak mustahil untuk menyebabkan kerosakan yang boleh menyebabkan masalah yang serius, sehingga dan termasuk kematian.

Sudah tentu semua bahaya pula, anda juga akan ingin memastikan akupunktur (s) anda pergi ke berkesan dengan keadaan anda, dan juga mengambil masa untuk membantu anda lebih memahami apa rawatan lanjut boleh membuktikan bermanfaat. Seperti mana-mana profesional rawatan, ada orang-orang yang benar-benar dapat membantu untuk hasil jangka panjang, dan orang-orang yang hanya melakukan jalan pintas. Ambil masa anda, untuk mengetahui apa yang diharapkan, dan yang akan menjadi yang terbaik untuk mencapainya.

Sesiapa pun hanya boleh mendakwa mereka adalah akupuntur, bagaimanapun terdapat beberapa sumber yang anda boleh gunakan untuk menentukan sama ada mereka sebenarnya disahkan, berkelayakan, berpengalaman, dan mampu. Ambil masa untuk pastikan sebelum membenarkan sesiapa sahaja peluang untuk mengamalkan pada anda. Anda pasti tidak mahu menjadi pertama mereka.

Nampaknya pada masa ini, yang setiap negeri di Amerika Syarikat mempunyai peraturan dan piawaian akreditasi bagi pengamal akupunktur. Perkara pertama yang perlu anda lakukan adalah menyemak kelayakan, serta apa-apa tindakan rasmi yang mempunyai (atau tidak) telah diambil terhadap mereka. Jika ia kelihatan seperti terdapat masalah dengan ahli akupunktur yang anda sedang mempertimbangkan, anda mungkin mahu memilih pembekal yang berbeza.

Terdapat banyak maklumat dalam talian untuk membantu anda, dan juga beberapa perubatan, dan kumpulan perlindungan pengguna juga. Tempat-tempat yang baik untuk melihat termasuk Biro Better Business, penerbitan laporan pengguna, dan pendapat walaupun peribadi pelanggan akupunktur lain sedikit. Jangan teragak-agak untuk meminta pembekal untuk membuktikan mereka yang layak. Lagi mengambil masa untuk mengesahkan tuntutan mereka jika mereka tidak yang terkenal.

Bersama-sama dengan serius mempertimbangkan siapa yang menyediakan akupunktur; anda akan mungkin juga mahu menjadi agak bermaklumat mengenai amalan ini. Terdapat banyak sumber dalam talian yang akan memudahkan proses anda untuk mencari apa yang anda mahu, dan mengelakkan apa yang anda tidak mahu.

Satu sumber terakhir anda mungkin mendapati adalah syarikat insurans anda. Adakah mereka meliputi akupunktur? Mereka mungkin mempunyai senarai tertentu pengamal bahawa mereka akan bayar. Ini boleh membantu anda dalam mencari pembekal yang paling layak dan beretika anda boleh mencari di samping memelihara daripada perbelanjaan poket lebih rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar