Kurang dikenali Tekak Sore Home Pemulihan Alam

Kurang dikenali Tekak Sore Home Pemulihan Alam

Penghidap resdung, adakah anda pernah tertanya-tanya mengapa pagi adalah sukar untuk anda? Anda mendapati diri anda bisingnya penjelasan tekak atau batuk anda berulang kali untuk melegakan sekaligus tebal kahak tetapi seolah-olah tidak dapat "mengepam" ia jauh. Pada malam itu, penghidap resdung biasanya bernafas melalui mulut mereka dan tidak menelan atau membersihkan lendir dari hidung mereka, sehingga terkumpul saliran mukus di bahagian belakang tekak dan hidung. Ini menyebabkan perasaan menjengkelkan ketulan di tekak anda yang anda tidak henti-henti akan cuba untuk jelas melalui batuk keras dan kuat dan mungkin sakit tekak anda dalam proses.

Mempunyai sakit tekak boleh menyakitkan dan tidak selesa. Pada permulaan sakit tekak, minum banyak air dan berkumur dengan hidrogen peroksida dan air kerana ini boleh menghentikannya dalam pencapaiannya. Walau bagaimanapun, anda boleh cuba yang kurang dikenali sakit tekak rawatan rumah ini alam semula jadi yang ringkas dan mudah disediakan.

Lada merah
Ia digunakan sebagai makanan tambahan herba kerana ia kaya dengan Vitamin A, B6, E, C, riboflavin, kalium dan mangan.

Campurkan 1 sudu teh cili merah dengan 1 cawan air mendidih. Minum 3 kali sehari untuk menghentikan sakit tekak dan ia juga sangat bermanfaat untuk selesema. Minuman ini menjana rasa kehangatan dan meningkatkan peredaran darah. Rawatan ini benar-benar berkesan sebagai panjang penyakit ini amat berkurangan.

Madu
Hippocrates membuat kajian khas madu dan digunakan dalam hampir kesemua rawatan semula jadi. Beliau mencadangkan kepada pesakit dan mengambil setiap hari dalam hidupnya. Madu memanaskan badan, membersihkan luka dan ulser, melegakan pernafasan sukar dan bertindak sebagai ekspektoran yang melonggarkan kahak.

Ini adalah salah satu rawatan rumah sakit tekak anda boleh gunakan pada tanda-tanda pertama sakit tekak. Campurkan 2 sudu besar madu, 1/2 sudu teh cili merah, 4 sudu cuka epal cider dan 1 sudu besar jus lemon 1 cawan air suam. Kacau dan menggunakan campuran sebagai minuman keras.

Cider Cuka
Aduan tahu untuk bertindak balas positif terhadap cuka cider adalah migrain, hidung berair, penyakit selesema dan sakit tekak.

Campurkan 2 cawan cuka dengan I cawan madu dan minum campuran ini 3 kali sehari atau 2 sudu teh menggunakan kepada gelas air dengan makan tiga kali sehari dan meningkat perkara pertama pada waktu pagi.

Cuka sider kaya dengan kalium dan sangat penting untuk tisu badan lembut seperti kekurangan mineral ini boleh menyebabkan sel-sel mengecut dalam saiz dan kehilangan air mereka dan membuat saraf kita "semua di pinggir" dan kita menjadi lebih terangsang. Oleh kerana manfaat kesihatan ini, selain daripada menggunakan cuka cider sebagai salah satu rawatan rumah sakit tekak, anda boleh menggunakannya sebagai relaxant a. Apabila anda berasa cepat marah dan penat kerana masalah sinus berterusan anda, menyediakan diri anda yang membangkitkan semula segera dengan melarutkan satu kalsium tablet dalam dua sudu teh cuka cider, tambah satu sudu teh madu dan kacau bersama-sama di dalam air atau jus.

Ubat-ubatan ini rumah sakit tekak tidak bermaksud untuk mengambil tempat doktor anda tetapi mengetahui bagaimana untuk menggunakan mereka adalah cara pencegahan hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar